Deklaracja dostępności
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Tomyślu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://pcprnt.pl/bip/.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niektóre dokumenty zamieszczone na stronie w formacie PDF zostały przygotowane w formie skanu, a nie jako tekst. Przyległe linki przechodzą do tego samego adresu URL
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Alicji Ślusarz — e-mail: aslusarz@pcprnt.pl lub telefonicznie: 614426771.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Tomyślu prowadzi działalność w jednym budynku, podzielonym na dwie części. Pierwsza część dostępna jest z poziomu gruntu poprzez schody. Przy schodach z poziomu gruntu znajduje się podnośnik pionowy umożliwiający dotarcie do drzwi wejściowych. Drzwi do budynku otwierają się automatycznie. Druga część, zlokalizowana jest na piętrze, do której prowadzą schody umiejscowione w centrum budynku. W budynku nie ma windy. W drugiej części znajduje się Zespół do spraw rodzinnej pieczy zastępczej oraz Zespół finansowo-księgowy. Wszystkie pomieszczenia są oznakowane, dodatkowo pracownicy udzielają informacji o rozkładzie pomieszczeń. Kancelaria jednostki znajduje się po lewej stronie od wejścia. Toaleta dla osób z niepełnosprawnościami znajduje się na parterze, po prawej stronie od wejścia. Przy budynku wyznaczono 2 miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym. Jednostka posiada procedurę ewakuacji oraz wyznaczone miejsce do ewakuacji na zewnątrz budynku.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Nowym Tomyślu umożliwia kontakt osobom ze szczególnymi potrzebami w formie kontaktu osobistego, telefonicznego, SMS, MMS lub za pośrednictwem komunikatora internetowego, w tym komunikację audiowizualną.
W jednostce brak urządzeń lub środków technicznych do obsługi osób słabosłuszących. Jednostka nie zapewnia dostępności tłumacza języka migowego.